Lipiec 2025



Raport o firmach drogowych



Muratorplus


BELLATOR









 

Archiwum 2014
   SPOTKANIE UCZESTNIKÓW PROCESU PRZEWOZOWEGO KRUSZYW
napisał:   14-04-2014 12:42   odsłon: 1046

 

W dniu 25.03.2014 r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. odbyło się spotkanie uczestników procesu przewozowego kruszyw.
Na spotkaniu byli obecni przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Polskiego Związku Producentów Kruszyw, PKP Cargo S.A., DB Schenker Rail Polska S. A., ZIK Leśkiewicz Kosmala Sp. jawna, Freightliner PL Sp. z o.o., Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM Sp. z o.o., Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego Sp. z o.o., Zakładu Robót Komunikacyjnych DOM SP. z o.o., CTL Logistics Sp. z o.o., Pol-Miedź Trans Sp. z o.o., Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, TRAKCJA PRKil S.A.
Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Drogownictwa reprezentowali przedstawiciele firm:
Śląskie Kruszywa Naturalne Sp. z o.o. oraz Strabag Sp. z o.o.

 

 

Na spotkaniu poruszono następujące kwestie:
- W roku 2014 zapotrzebowanie PKP PLK na kruszywa wyniesie 4 mln ton (700 tys. ton w I kwartale; 1300 tys. ton w II kwartale, 1300 tys. ton w III kwartale i 700 tys. ton w IV kwartale roku). W styczniu i lutym wykonano ok. 50 % planu. W związku z tym konieczne jest zintensyfikowanie przewozów, aby nie kumulowały się w następnych miesiącach, co można uczynić poprzez dostawę kruszyw na place składowe; tym bardziej, że występuje problem ze
specjalistycznym taborem do przewozu kruszyw.
- Wg producentów kruszyw, PKP PLK S.A. postawiła zbyt wygórowane wymagania odnośnie wskaźnika zapylenia na poziomie 0,3 %, co jest niemożliwe do spełniania przy składowaniu kruszyw na placach i przewożeniu ich węglarkami.
- Producenci kruszyw zwrócili uwagę na konieczność otrzymywania zaliczek, aby można było zapewnić ciągłość dostaw. Zaznaczyć należy, że możliwość zaliczek - przedpłat wiąże się z potwierdzeniem jakości materiału, a na wynik badań potwierdzający wymagania dla kruszyw może wpłynąć przygotowanie placu pod rozładunek - utwardzenie placu oraz uniemożliwienie mieszania dwóch różnych frakcji tzn. niesortu z materiałem na podsypki.
- W latach 2014 - 2015 PKP PLK S.A. będzie prowadzić rewitalizację linii towarowych, harmonogram zamknięć torowych na ten okres dostępny jest na stronie internetowej Spółki. Z racji prowadzonych inwestycji, przygotowywane są trasy objazdowe remontowanych linii. Z kolei w nowej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 przewidziane są rewitalizacje ruchu towarowego, co pozwoli podnieść prędkość przewozów towarowych do 50 km/h.
Ponadto uzgodniono, iż zostanie powołany zespół roboczy złożony z 10 - 12 osób (przedstawiciele producentów kruszyw, przewoźników, PKP PLK S.A. i OIGD), którego celem będzie analiza bieżącej sytuacji i podejmowanie działań w celu usprawnienia przewozu kruszyw.
Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Drogownictwa w pracach zespołu będzie reprezentował Pan Erwin Filipczyk  - Prezes Śląskich Kruszyw Naturalnych Sp. z o. o. z Krapkowic, e-mail: skn@skn.pl, do którego mogą Państwo zgłaszać ewentualne problemy w tym temacie.
 
Z poważaniem
p. o. Prezes Zarządu
Barbara Dzieciuchowicz

 

   
<< Powrót
© 2007-2025 OIGD ESC S.A. Aplikacje internetowe